یکی از مقامات ارشد نیروی هوایی آمریکا خواستار تسریع تصمیم‌گیری دولت این کشور در زمینه فروش جنگنده‌های آمریکایی به قطر، کویت و بحرین شد.

نیروی هوایی آمریکا خواستار تسریع در فروش جنگنده به کشورهای عربی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یکی از مقامات ارشد نیروی هوایی آمریکا روز یکشنبه (امروز) از دولت این کشور خواست که بررسی تلاش‌های قطر، کویت و بحرین برای خرید جنگنده‌های آمریکایی را تسریع بخشد و اعلام کرد که همپیمانان کلیدی آمریکا در خلیج‌فارس در خصوص تأخیر در فرایند فروش جنگنده به کشورهای عربی خلیج‌فارس ابراز ناامیدی کردند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، «هیدی گرانت» معاون وزیر نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که اعلام کرد که تلاش دارد به مقامات کشورهای کویت، قطر و بحرین تضمین دهد که عدم تأیید قراردادهای چندمیلیارد دلاری فروش تسلیحات آمریکا به این کشورها تغییری در روابط مستحکم نیروهای هوایی بین آمریکا و این کشورها ایجاد نمی‌کند.

گرانت در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: «من می‌خواهد خیلی زود شاهد تصمیم‌گیری در این زمینه باشم.»

وی گفت که «به طور قطع» شاهد ناامیدی مقامات ا ین سه کشور که خواستار خرید انواع جنگنده‌های آمریکایی هستند، بوده است.

این مقام آمریکایی توضیح داد: این مسئله موجب شده است که ما مجبور شویم اقدامات بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم به آنها تضمین دهیم که این (عدم تحقق) معاملات تأثیری بر روابط بیشتر ندارد... که این کشورها شرکای ارزشمند ما هستند. خوشبختانه تأخیر در تصمیم‌گیری در اینباره، هیچ‌ تأثیری بر روابط آمریکا بر این کشورها نخواهد داشت».

وی تصریح کرد که درخواست سه کشورها در عالیرتبه‌ترین سطح از دولت آمریکا در دست بررسی است.

هر سه قرارداد فروش در میان افزایش نگرانی اسرائیل از این مسئله که این تجهیزاتی که به خلیج‌فارس فرستاده می‌شود ممکن است در دستان افراد نادرست قرار گیرد و علیه رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گیرد، متوقف شده است.

منابع آگاه اعلام کردند که قرارداد فروش تجهیزات به کویت به ارزش 3 میلیارد دلار و قرارداد قطر احتمالاً حدود 4 میلیارد دلار است. ارزش قرارداد بحرین هنوز نامشخص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.